Internet geld bijverdienen
"100% Succes Gegarandeerd"
Bijverdienen online head

Geld bijverdienen met website optimalisatie of SEO

Een mooie website met weinig bezoekers is een weinig effectief instrument bij het genereren van online business. Het is dus absoluut noodzakelijk dat er veel bezoekers op je site komen. Om die bezoekers naar je website zijn er verschillende aandachttrekkende mogelijkheden zoals optimalisatie.

Het belang van zoekmachine optimalisatie moet niet ver gezocht worden. Het internet staat boordevol informatie. Om tot die informatie te komen moet er in een enorme hoeveelheid aan informatie gezocht worden. Dit gebeurt via de zoekmachines (Google, Yahoo, MSN, Altavista,...). Het verbeteren van je zoekmachine ranking of plaatsing, beter bekend als zoekmachine-optimalisatie (SEO), is een belangrijk aspect van webdesign en heeft uiteraard een grote invloed op het rendement van je website.

Iedereen wil bovenaan staan in Google en dus komt het er als websitebeheerder op aan om je website maximaal te gaan optimaliseren om bovenaan te raken.

De juiste optimalisatie betekend dus automatisch meer bezoekers, meer verkoop en dus meer winst. SEO is een afkorting van ‘search engine optimization’ wat in het Nederlands zoekmachine optimalisatie betekend. SEO is een essentieel gereedschap, nodig om het succes van een website te garanderen.

Zoekmachine optimalisatie wordt door nogal wat mensen nog steeds gezien als een eenmalige aanpassing. Het blijft een proces om continu mee bezig te blijven.

Kijk hier onder of er iets voor jou tussen zit.

 

zoekmachine optimalisatie tips?

This is an example for an imageEr zijn een paar tips die Google prijsgeeft aan webmasters. Deze richtlijnen garanderen u geen toppositie in Google. Maar als u werkt volgens de regels van de kunst, maakt u in ieder geval een goede kans op een top 10 positie.

  • vermijd verborgen tekst en links

  • vermijd cloaking en listige redirects

  • zorg dat de teksten in uw site relevant zijn

  • vermijd duplicate content

  • vermijd doorway pages

De beste optimalisatie tips?

  • Als jij je site optimaliseerd voor het woord 'hypotheek' gaat jouw site/pagina het winnen van al die pagina's die niet geoptimaliseerd zijn.

    Maar hoe kom je er achter hoeveel pagina's geoptimaliseerde pagina's er zijn voor 'hypotheek' dat zijn?

    Je krijgt een goede indicatie door de volgde stappen uit te voeren:
    • Ga naar Yahoo.nl (Google geeft slechts een samenvatting, Yahoo alle resultaten)
    • Voor het volgende in in het zoekvenster: intitle:hypotheek inanchor:hypotheek.
    • In Yahoo krijg je dan 261.000 resultaten
    Je ziet dat er van de 8.430.000 pagina's er maar 261.000 zijn die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines.
  • Inhoud Zoals Google zelf zegt: maak webpagina's voor bezoekers, niet voor zoekmachines. Zorg voor goede - liefst unieke - kwaliteitsinhoud. Geef nuttige informatie en zorg dat je pagina wat om het lijf heeft. Besteed hier tijd en vooral woorden aan. Een pagina met 300 (relevante) woorden in de tekst zal hoger in de zoekresultaten eindigen dan een pagina met 100 woorden.

  • Titel Hierover is iedereen het eens: zorg voor een goede beschrijvende titel met woorden die ook op de pagina zelf voorkomen. De juiste combinatie van titel en inhoud is het meest bepalend voor je positie in de zoekresultaten bij zoekmachines.

  • Maak een 'site-map' Een site-map bevat een compact overzicht van alle interne links op je site. Overzichtelijk voor bezoekers én zoekmachines. Een specifieke site map voor zoekmachines (bijvoorbeeld voor Google) helpt de zoekmachinerobot alle relevante pagina's van een site te vinden. Vooral de vindbaarheid van sites die gebruik maken van JavaScript navigatie, verbetert sterk met een sitemap, omdat interne links anders onzichtbaar blijven en niet worden gevonden door zoekmachines.

  • Zoekwoorden in de URL Een webpagina met zoekwoorden in het adres zal een hogere ranking krijgen dan exact dezelfde pagina met een technische url. Wat betekent dat, 'zoekwoorden in de url', en hoe doe ik dat?

  • Vermijd 'gereserveerde woorden' in de URL Veel webpagina's worden samengesteld door een script en daarbij gevuld met gegevens uit een of meerdere achterliggende databases. Het script heeft daarbij 'argumenten' nodig om de databases goed te kunnen bevragen, bijvoorbeeld de naam van een artikel. Zorg ervoor dat dit argument niet 'ID' of 'NAME' heet. Google waarschuwt expliciet tegen het gebruik van 'ID' als parameter in url's.

  • Meta tags Veelbesproken, ongetwijfeld overgewaardeerd, maar toch belangrijk om ze goed te gebruiken: de meta tags 'description', 'keywords' en eventueel 'robots'.

  • Meld je aan bij zoekmachines Logisch, maar waar kan het en waarop moet je letten? (overzicht aanmeldpagina's)

  • Begrijp hoe het werkt Zoekresultaten bestaan uit webpagina's, niet uit websites. Als dat een open deur lijkt, waarom zijn er dan nog zoveel websites die hun index-pagina beschouwen als de enige voordeur tot hun site? Elke pagina, is een potentiële 'landingspagina', met een eigen titel, omschrijving en inhoud.

  • Verhoog je linkpopulariteit Hoe meer (serieuze en relevante) webpagina's met een hyperlink naar jouw pagina verwijzen, hoe hoger je in de zoekresultaten komt. Let wel op: linkpopulariteit bouw je het best geleidelijk aan op. Een plotselinge stijging in links duidt op linkfarming en wordt gezien als verdacht.
    • Meld je dus rustig aan bij indexpagina's en directories
    • Bekijk de mogelijkheden voor link- en bannerruil
    • Benader zelf webmasters van complementaire webpagina's met voorstellen voor linkruil

  • Actuele inhoud Hou je pagina's bij, plaats nieuwe artikelen, updates, etc.. Een ongewijzigde pagina zal langzaam zakken in de ranking ten opzichte van vergelijkbare pagina's die regelmatig worden gewijzigd.

  • Geen 'frames' Ik zeg het nog maar een keer: gebruik geen frames! Het HTML element FRAMESET en de onderliggende invulling van een of meerdere frames is een technisch achterhaald concept. Het stelt zoekmachines bovendien voor grote problemen voor wat betreft het volgen en indexeren van je pagina's.

  • Structuur Zorg voor een goede structuur op je pagina's. Gebruik HTML elementen om de structuur te benadrukken en om de belangrijkste zoekwoorden te herhalen in subtitels en kopjes. Wat veel over het hoofd wordt gezien is dat HTML mogelijkheden biedt om tekst te structureren. Zoekmachines gaan ervan uit dat wanneer je bijvoorbeeld iets tussen hoofdkop tags (H1) hebt gezet, dit belangrijke informatie op de pagina is. Gebruik dus de H1, H2, H3 etc. elementen om subkopjes, paragraaftitels en dergelijke te maken. Tekst op dit niveau zal bijdragen aan de weging van de zoekwoorden en daarmee aan de positie van de webpagina in de zoekresultaten, voor die zoekwoorden. Door correct gebruik van HTML verbeter je dus de totale vindbaarheid.

  • Hyperlinks Zorg voor een goede linkstructuur op je pagina en tussen andere pagina's op je eigen site, en zorg uiteraard voor werkende hyperlinks naar andere websites. Test je links eventueel met de

  • Afbeeldingen en het ALT attribuut Afbeeldingsbestanden worden uiteraard niet door zoekmachines doorzocht. Zoekmachines zijn als het ware blind. Daarom kan het effectief zijn om afbeeldingen van ALT attributen te voorzien met daarin goede beschrijvingen die de relatie tussen de zoekwoorden en de pagina versterken.

  • Technieken en standaarden Bepaalde technieken kunnen de werking van zoekmachinespiders dwarsbomen. Het volgen van webstandaarden kan je behoeden voor fouten die je vindbaarheid verslechteren. Test eventueel je website op zoekmachinevriendelijkheid met de

  • robots.txt file Optioneel, voor de fine-tuning van je vindbaarheid en vooral voor het 'schoon' houden van je zoekresultaten. Niet al je pagina's zijn relevant voor gebruikers (en dus niet voor zoekmachines). Bron:http://www.metatest.nl/

Volgende programma's leren je hoe je dit kunt verwezelijken.

 

Als online geld verdienen onwerkelijk klinkt, kijk dan of er een systeem tussen zit dat bij jou past.

u heeft een geld verdienen website plaat je link hier.


Vacatures Bijverdienen Adsense Geld verdienen Webwinkel E mails lezen Optmalisatie SEO Artikel maken Vrijwilligerswerk Weekendjob Inpakwerk